Monday, October 25, 2010

Nik Aziz Juga Buat Silap

eksklusif Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi kenyataannya bahawa beliau tidak tahu-menahu bahawa tindakannya melantik menantu sendiri menerajui Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) melanggar peruntukan undang-undang. 

"Waktu saya lantik menantu saya, saya tidak tahu barang tidak boleh. (Saya) lantik dalam mesyuarat penuh. Ada penasihat undang-undang negeri (LA)," kata menteri besar Kelantan

"Saya sebut dalam kertas, menantu saya (dilantik). LA senyap. Saya kata, sahlah." 

NONEDitemui di pejabatnya di Kota Bharu, Nik Abdul Aziz diminta mengulas kontroversi panjang yang melanda syarikat berkaitan kerajaan itu susulan tindakannya melantik Abdul Ariffahmi Ab Rahman sebagai ketua pengarah eksekutif PMBK. 

Pelantikan menantunya itu didakwa amalan nepotisme sehingga pemimpin tertinggi PAS, termasuk Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang, pada 23 November lalu meminta Nik Aziz menasihatkan Abdul Ariffahmi meletakkan jawatan. 

Nik Abdul Aziz berkata, walaupun perkara itu dikatakan "salah" tetapi "beliau tidak boleh dipersalahkan" kerana tiada orang memaklumkan perkara itu kepadanya

azlan"LA pun tidak sebut apa. Nak salah saya macam mana? Jadi bila timbul macam ini, saya kata (Abdul Ariffahmi, foto kiri) letak jawatanlah," katanya. 


kes ni sama dengan dengan kes rosmah..
penaung yang tidak tahu apa apa..

2 comments:

  1. Hidup Rosmah .. Nik Aziz dh tau salah dia dengan berani mengaku , tetapi kak rosmah .. ??


    -IjoK MaLi-

    ReplyDelete
  2. mcm mane nk megaku salah kalu dia sendiri pun x rasa salah..

    ReplyDelete